Afyonkarahisar Belediyesi Kasım Ayı Meclis Toplantısı Yapıldı

Kasım ayı meclis toplantısı Belediye Başkanımız Mehmet Zeybek başkanlığında yapıldı. Toplantı da gündeme alınan 41 madde oylanarak karara bağlandı. Gündem maddelerinin görüşülmesi öncesinde Başkanımız Mehmet Zeybek Meclisi yapılan yatırım ve çalışmalar hakkında bilgilendirdi.

Geride bıraktığımız ay içerisinde yapılan çalışmaları aktaran Başkanımız Mehmet Zeybek; “ Kasım ayı Meclis toplantımızın ve alacağımız kararların hayırlar getirmesini temenni ediyorum. Büyük bir coşku ile Cumhuriyetimizin kuruluşunun 99. Yılını kutladık. Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere tüm şehitlerimizi minnetle yâd ediyoruz. Alacağımız kararların ve yaptığımız hizmetlerin Gazi Mustafa Kemal’in de dediği gibi ülkemizin muasır medeniyetler seviyesine ulaşmasına destek veriyor diye düşünüyorum. Tek gayemiz iktidar muhalefet ayrımı gözetmeden ilimizi daha yaşanabilir hale getirmek, muasır medeniyet seviyesine çıkarmak. Geçtiğimiz ayı dolu dolu geride bıraktık. Gastronomi Festivali, Cumhuriyetimizin 99. yılına ithafen yapılan Motokros Şampiyonası ve diğer faaliyetlerle dolu bir ay geçirdik. Cumartesi ve Pazar günleri Motokros Türkiye Şampiyonasını Afyonkarahisar’ımızda gerçekleştirdik. Farklı kategorilerde mücadele edildi. Miniklerin yarışmaları da vardı. Kupa ve madalyalarını başarılı olanlara takdim ettik. İlimiz artık Motor Sporları ile ülkemizde ve Dünyamızda anılan tek il özelliğini kazanmış oldu. Uluslararası Turizm ve Gastronomi Festivalimizin 4.’sünü gerçekleştirdik. Hava şartlarına rağmen ciddi bir katılım vardı. 100 metrelik kaymaklı ekmek kadayıfı gibi rekor denemelerine vatandaşımızın ilgisi yoğundu. Sadece Pazar günü 100 bin ziyaretçiye ulaşıldı. Çevre illerde de Gastronomi Festivalleri yapılıyor. Bursa’da yapılan programa konuşmacı olarak davet edildim. Afyon farklılığını her ortamda hissettiriyor. 81 ilimizin her birinin kendine özgü gıdaları var ama iddia ediyorum Afyon daha çok sebze ağırlıklı yemeklerle ön plana çıkıyor. Sağlıklı beslenmeye yönelik bir mutfağımız var. Burs desteklerimiz sürüyor. Öğrencilerimize her zaman yardımcı oluyoruz. Yardım Birimimizin ciddi çalışmaları var. İhtiyaç sahibi bin çocuğumuza mont ve bot yardımı yaptık. Belediye Meclis üyelerimizden Bekir Bey ve Abdullah Bey’de vardı yanımızda. Çocuklarımızın mutluluğunu görmek nasip oldu. Sosyal Belediyeciliğin gerekliliğini yerine getirmeye devam edeceğiz. 20 akülü araç 42 tekerlekli sandalye engelli vatandaşlarımıza teslim ettik. Vatandaşlarımızın evinde kapanmaması için sosyal hayata katılması için bu yardımları yapıyoruz. Rahvan At Pisti çalışmaları devam ediyor. Bahar aylarına yetiştirmeyi umut ediyoruz. Uzun Çarşı’da cephe yenileme çalışmalarımız devam ediyor. Kışa girmeden cephe çalışmalarını bitirip bahar aylarında da çevre ve rekreasyona girmeyi düşünüyoruz. Teleferik Projemizde de şantiye kuruldu, çalışmalar devam ediyor. Kalenin zirvesinde Müze Müdürlüğü çalışma yapılıyor. Kazılarda tarihi doku tespit edildi. Anıtlar Kurulu ise Afyonkarahisar’ın değerinin ikiye katlandığını ifade etti. Tesis için direklerin montajı bir metre sağa ya da sola kaydırılarak yapılacak. Battalgazi, Osmangazi ve Yeşilyurt Mahallelerinde alt yapı, su kanalizasyon çalışmaları tamamlandı. Ekiplerimiz asfaltlama ve yol tamir çalışmalarına da başladı. Orta refüj ve kaldırım çalışmalarımızı tamamen kendi tesislerimizde ürettiğimiz ürünlerle yapıyoruz. Garnizon Millet Bahçesi projesinde yer teslimi yapıldı. Müteahhit çalışlarına başladı. Yoncaaltında kullanılmayan bir otopark vardı. Yıkımı tamamlandı. Haftanın yedi günü açık kalacak şekilde yerleşik pazar yeri ve 180 araçlık otopark yaparak sorunları çözmüş olacağız. Millet Kütüphanesinde ise inşa sürüyor. Kaba inşaatı kış gelmeden bitirilirse baharla birlikte iç dizaynı tamamlanır diye düşüyoruz” diye konuştu.

Başkanımızın bilgilendirme açıklamaları ardından toplantı, bir önceki toplantıya ait tutanak özetinin oylanması ile başladı. Çeşitli trafik, bayındırlık ve imar komisyonu raporları görüşülerek karara bağlandı. Toplantıda ayrıca Ali İhsan Paşa Mahallesi’nde yapımı tamamlanan itfaiye hizmet binasına Celal Ketencioğlu isminin verilmesi, lise son sınıf öğrencilerine sınav için gerekli kaynakların sağlanması teklifi ile Dünya Şampiyonu olan Milli Sporcularımız Gülçin Ceylan ve Fatih Bozkurt’a ödül verilmesi teklifleri de görüşülerek karara bağlandı.

ARALIK AYI MECLİS TOPLANTISI 1 ARALIK ’TA YAPILACAK

Gelecek ayın meclis toplantısının 1 Aralık Perşembe saat 18.30’da yapılması kararlaştırılarak toplantı sona erdi.