Okullarımızın yurtları dört dörtlük

Dinarda mevcut öğrenci yurtlarımızı daha önce ziyaret ederek ne derece nasıl hizmet verdiğini yakından görüp mahalli basında yayınlamıştım.

Burada özel açılmış pansiyonlar ve yurtlara değinmeden devletimizin okullarımız için açtığı öğrenci yurtlarından birkaçını gezip gördüklerimi ilgilenenlere sunacağım.Daha önce ziyaret ettiğim Üniversite öğrencilerimizin kaldıkları Hürriyet mahallesindeki Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun Dinar Öğrenci Yurdu-Hacı Hatice Acar Kız Öğrenci Bloğu her iki tarafını da gezerek incelemiş tanımıştım.Mükemmel yatak odaları vardı,Banyo,Tuvalet bölümü,Çamaşırhane,Etüt odaları,TV izleme ve dinlenme salonu,Yemekhane mükemmeldi.Yerler halı döşeli girişte öğrencinin parmak izini tanıyan kapı açma sistemi kapıda görevli memur,kız ve erkek bölümünde nöbetçi öğretmen.

Anadolu Öğretmen Lisesi yatılı öğrencileri de modern bir binaya kavuşmuş aynı yüksek okulumuzun hizmetleri gibi yemekhanedeki Çanakkale panosu dikkat çekilmiş öğrenciler aldıkları ekmeği ve yemeği bitirmek zorundalar. Çöpe atmaları yasak, Çanakkale panosu onlara bir ders veriyor.Bu panoyu Atatürk Ortaokulu yurdu da kullanmış.Anadolu Öğretmen lisesinin yanında bulunan SPK YİBO okulu Yurdunu da gezmiştim.Her taraf pırıl pırıl.O yıl öğrencilerle sohbet edip onlara da kitaplarımdan dağıtmıştım.Yemekhanede bir öğrencinin eşliğinde hep birlikte yemeğe başlamadan “ALLAHIMIZA HAMD OLSUN “diye dua ediliyor.Aşçılar mükemmel yemekler yapıyorlar.

Dinar Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi Okulu İncirli mahallesinde İncirli caddesinde yine köyden gelen öğrencilerimizin yatılı kaldıklar yurt. Diğer yurtlar gibi aynı disiplinle hizmet veriyor.

Dinar Santral Mahallesi Kavak sokaktaki Atatürk Yatılı Bölge Ortaokulunun Yurdunda kalan 50 si kız 50 si erkek 100 öğrenciyle Araştırmacı Gazeteci Yazar Ayhan Kalkan olarak ziyaret ettim. Öğrenciler öğle tatiline çıkmış hemen okulun üst tarafında modern bir bina olarak yapılmış yurtlarına başlarında Bayan ve Erkek birer nöbetçi öğretmenleri ile yemek yemeye gidiyorlar bende yanımda Görüntü Gazetesi sahibi Tahsin Baytar ve genç muhabiri Fahrettin Salman elinde fotoğraf makinesiyle yurda girdik. Pansiyon Müdür Yardımcısı Uğur Telâşe ve Okul Müdürü Muhammed Binbir bizi kapıda karşıladı. Pansiyonu gezerek bilgiler aldık.

Yurtta 50 Erkek, 50 kız öğrenci kaldığını, Çamaşırhanelerini,14 kabinli banyolarını, Özel Eğitim salonu, Etüt odasını,4 er kişilik yatakhanesini, Spor salonu ve Kitap okuma salonu ile çocuklara daima güler yüzleriyle hizmet veren çalışanlardan Aycan Karataş, Hanım Akan, Mümine Arslan ve öğrencilere devamlı onların severek yiyebildikleri sabahleyin 8 Çeşitli kahvaltı, öğleyin ve akşamları 4 er çeşit yemeklerini hazırlayan aşçıları Halil Duru usta’nın yemekhanesini gezdiklerinde pırıl pırıl dörder kişilik hazırlanmış masalarda sıkışıklık olmaması için önce kız öğrenciler yemeklerini yiyerek dışarıda oyun bahçesinde vakitlerini değerlendiren erkek öğrenciler içeri alınarak her iki gurubun başında gelen nöbetçi öğretmenlerinin eşliğinde yapılan sofra duası ile yemeklerini yiyerek hep birlikte okul binalarına geri döndükleri görüldük.

Yurt önünde toplanan öğrencilere nasıl bir yazar olduğumu, okumanın ve günlük hatıra ve not tutulmanın önemini anlatarak öğrencilere bol bol kitap okumalarını tavsiye ettim. Yurt müdürüne yazdığı kitaplardan bir takım kitabı yurt kitaplığına bağış yaparken son basılan Çanakkale’de Bir Dinarlı BOMBACI MEHMET (İpek) ÇAVUŞ kitabından yurtta kalan 100 öğrenciye dağıtarak armağan ettim. Bombacı Mehmet Çavuş kitabını alan öğrenciler yurttan çıkan öğrencilerin hücumuna uğrayarak ellerindeki kitaplarını “Kitabımızı imzalar mısın Aydede “diye bağırmalarını kıramadım ve oradaki masaya oturarak öğrencilerin adını sorarak tek tek kitapları imzalayarak yurttan ayrıldım.Öğrencilerimizi sevindirmiştim ben de memnun ve mutlu olmuştum.

KALKAN Yurt Müdür Yardımcısı Uğur Telaşe tarafından yazarımız Kalkanı yurdu gezdirerek verdiği bilgilerde öğrencilerin daha önce köylerimizden taşımalı olarak okullarına geldiğini yurdun açılmasıyla öğrencilerin eziyet çekmekten kurtulduğunu, isteyen öğrencinin Cumartesi Pazar aileleri teslim alarak yanlarında geçirdiklerini,

Yazarımız Ayhan Kalkan koskoca pansiyonu memur olmadan tüm pansiyon işlerini tek başına yapan Pansiyon Müdür Yardımcısı Uğur Telaşe’yi tebrik ederken Okul Müdürü Muhammed Binbir’e de böyle bir çalışkan, titiz ve disiplinli bir pansiyon gördüm diyerek çalışmalarında başarılar diledi.