“Yolların kavşağı, gönüllerin sultanı Afyon”

Afyonkarahisar’daki 118 Eser Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan Tarafından Hizmete Sunuldu

Sürekli gelişen ve değişen Afyonkarahisar için yapılan yatırımlara desteklerini esirgemeyen Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, Tarım ve Orman bakanı Dr. Bekir Pakdemirli, Aile ve Çalışma Bakanının yer aldığı heyetle birlikte ilimize geldi.

Törene Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli ve Vali Mustafa Tutulmaz’ın yanı sıra Afyonkarahisar Milletvekilleri Prof. Dr. Veysel Eroğlu, Av. Ali Özkaya ve İbrahim Yurdunuseven, İkmal ve Garnizon Komutanı Tuğg. Özdemir Şan, Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burhanettin Çoban, AKÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak, AFSÜ Rektörü Prof. Dr. Nurullah Okumuş, İl Genel Meclisi Başkanı Salih Sel, ilimiz protokolü, sivil toplum kuruluşları temsilcileri, işadamları ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Program Belediye Başkanı Burhanettin Çoban ile İlimiz Milletvekili Prof. Dr. Veysel Eroğlu’nun konuşmaları ile başladı.

Daha sonra kürsüye gelen Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt elçuk ile Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli ilimiz ile ülkemize yapılan yatırımlarla ilgili birer konuşma yaptılar.

Konuşmasına ilimizle ilgili şiirle başlayan Cumhurbaşkanımız Sayın Erdoğan:

Rize’nin dağında doğarken güneş

Katmer katmer açar gülü Afyon’un

Kerpiç bacalardan tüter bir ateş

O zaman konuşur dili Afyon’un

Göz göz suları var doğup batıyor

Toprağında bunca aslan yatıyor

Gazinin ifadesiyle İstiklalimizin kilit şehri Afyon

Yolların kavşağı, gönüllerin sultanı Afyon

Seni yürekten selamlıyorum Afyon

Demokrasinin, milli iradenin kalesi Afyonkarahisar’ı bugün bir kez daha gönülden selamlıyorum. Şüheda yurdu Afyonkarahisar’dan vatanımız, bayrağımız ve ezanımız için toprağa düşen aslanları rahmetle yad ediyorum.

Değerli Afyonkarahisarlılar,

Sizler nasıl bizi yalnız bırakmıyorsanız biz de gece gündüz demeden sizler için çalışıyor, sizlerin refahı, huzuru için koşturuyoruz. Afyon gelişsin, büyüsün, tarihine, şanına, konumuna layık hizmetler alsın diye mücadele ediyoruz. Millete efendilik olmaz, millete hizmetkarlık olur. Milletimizin ve ülkemizin hizmetkarıyız. Bizim rotamızı siz çiziyorsunuz. İstikametimizi siz belirliyorsunuz. Biz Afyon’da toplam yatırım bedeli 1 Milyar 172 Milyonu aşan 118 kalem hizmetin resmi açılışını gerçekleştiriyoruz. Afyon Belediyemizin şehrimize kazandırdığı ve aralarında kavşakların, alt geçitlerin, köprülerin, içme suyu tesislerinin, cem evi ve kuran kurslarının bulunduğu eserlerin açılışlarını yapıyoruz. İl Özel İdaremizin 76,5 Milyon Tl. lik yatırımla sizlerin istifadesine sunmuş olduğu asfalt, isale ve sulama çalışmalarını hizmete alıyoruz. Devlet Su İşlerinin 97 Milyon Tl. lik yatırımla şehrimize kazandırdığı göletleri, içme suyu tesislerinin, sulamalarının resmi açılışlarını gerçekleştiriyoruz. Tarım ve Orman Bakanlığımızın bitirdiği tesisleri, çevre düzenlemelerini, alt yapı projelerini ve ilimizdeki 157 firmaya sağladığı yatırım desteklerini hizmete sunuyoruz. Ulaştırma Bakanlığımızın 307 milyon liralık yatırım bedeliyle sizlerin kullanımına sunduğu yolları, köprülü kavşakların, bölünmüş yolların, alt geçitlerin, demiryolu yineleme ve yapımlarını bugün resmen hizmete alıyoruz. Ayrıca Afyon merkez ve ilçelerde Milli Eğitim Bakanlığımızca inşaatı tamamlanan okulları ve yurtları, liseleri ve derslikleri resmen hizmete açıyoruz. Kredi Yurtlar Kurumumuzun Bolvadin’e kazandırdığı 500 kişilik yükseköğrenim yurdunun, Gençlik ve Spor Bakanlığımızın inşa ettiği 3000 kişilik Prof. Dr. Veysel Eroğlu Kapalı Spor Salonunun açılışını yapıyoruz. TOKİ tarafından merkez ve ilçelerimizde tamamlanan konutları, camileri, ticaret merkezlerini resmen hizmete alıyoruz. Çeşitli kurumlarımızın hizmet binalarını, restorasyon çalışmalarını, yatırım desteklerini, canlı hayvan borsalarından doğalgaz boru hatlarına kadar pek çok yatırımı bugün resmen şehrimize kazandırıyoruz. 17 yıl öncesinin Afyon’u ile 2019’un Afyon’u arasında dağlar kadar fark var. Yaptığımız yatırımlarla Afyonkarahisar’da yılların ihmaline son vermekle kalmadık. Aynı zamanda her alanda şehrimize çağ atlattık. Afyonkarahisar’a son 16 yılda 21.5 Katrilyon Lira tutarından yatırım yaptık. Eğitimde 2.517 yeni derslik, 45.000 öğrencinin öğrenim gördüğü şehrimize ikinci devlet üniversitesi olan Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesini biz kurduk. Birinciyi de biz kurduk. Yükseköğrenim öğrencileri için 11.541 kişi kapasiteli yurt binalarını hizmete açtık. Afyonlu genç kardeşlerimiz için 15.000 seyirci kapasiteli bir stadyumu, Sandıklı Gençlik Merkezini, futbol sahalarını, spor salonlarını inşa ettik. Bu yatırımların yanında sanayicimizi, memurumuzu, işçimizi desteklediğimiz kadar Afyonlu ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın da yardımına koştuk. Şehit yakınlarımıza, yaşlılarımıza, engellilerimize toplam 1.2 Katrilyon tutarında kaynak aktararak destek sağladık. Çiftçilerimize toplam 1,7 Katrilyon tutarın tarımsal destek verdik. Afyonlu iş insanlarımıza, girişimcilerimize toplam 6 Katrilyon tutarında yatırım teşviki sağladık. Desteklerimizle ilave 117 Bin istihdam oluşturduk. 44 bin işyerimize 916 Milyon Lira tutarında SGK prim teşviki verdik. Sağlıkta aralarında 400 yataklı Afyon Devlet Hastanesinin ve 300 yataklı Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesinin de olduğu 20’si hastane olmak üzere toplam 40 sağlık tesisini şehrimize biz kazandırdık. Sinanpaşa ve İscehisar Devlet Hastaneleri ile birlikte toplam 13 sağlık tesisimizin de şu an yapımları devam etmektedir. Ayrıca Emirdağ’a Başmakçı’ya ve Dinar’a yapacağımız devlet hastanelerinin de plan, proje ve çalışmaları sürüyor. TOKİ vasıtasıyla 8648 konut projesini hayata geçirdik. Bizden önce Afyon’da 54 km bölünmüş yol vardı. Biz buna 517 km ilave ettik toplamda 571 km bölünmüş yol yapılmış oldu. Yapımı devam eden Çay, Bolvadin, Emirdağ yolu, Afyon-Şuhut yolu ve Akşehir-Afyon yolunun tamamı bu yıl bitiyor. Ankara-Afyonkarahisar-İzmir Yüksek Hızlı Tren projemizle Afyonkarahisar’ı İstanbul’a, Ankara’ya, İzmir’e yüksek hızlı trenle bağlıyoruz. Afyonkarahisar-Ankara arası olarak 1.5 saate, Afyonkarahisar-İstanbul arası 3.5 saate, Afyonkarahisar-İzmir arası 2 saate düşecek ve hakikaten bu millete yakışır seyahatler yapacağız. Eskişehir-Afyonkarahisar-Antalya hızlı tren hattımızın proje çalışmaları sürüyor. Manisa-Uşak-Afyonkarahisar arasında demiryollarını ve Afyon-Konya hattını elektrikli ve sinyalli hale getirip modernize edeceğiz. Kütahya-Afyonkarahisar-Uşak illerimize hizmet veren ve Türkiye’nin ilk bölgesel havalimanı olan Zafer Havalimanını bu bölgeye kazandırdık. Havalimanının yolcu trafiği geçtiğimiz yıl 100 bine ulaştı. Afyonkarahisar’a bu arada 39 adet baraj, 22 adet gölet inşa ettik. 11 baraj ve 4 göletin inşaatı ise devam ediyor. Düzağaç-Akdeğirmen Barajını inşa ederek isale hattı ve ileri teknoloji ile donatılmış içme suyu ile Afyonkarahisar şehir merkezinin 2050 yılına kadar olan içme suyu ihtiyacını çözdük. Yapımı süren 14 sulama tesisinin tamamlanmasıyla 64 bin dekar araziyi daha sulamaya açacağız. Takriben 90 bin dekar araziyi sulayacak Çay-Selevir sulama tesisini basınçlı kapalı sisteme dönüştürüyoruz. 80 yıldır hayal edilen ancak bir türlü gerçekleşmeyen Akarçay’ın ıslahını yaptık. Böylece şehrimize yepyeni bir mesire alanı kazandırdık. Böylece Afyonkarahisar’a tek seferde yatırım bedeli 1 Milyar 172 Milyonu aşan 118 kalem proje ve yatırımı hizmete açmış oluyoruz. Hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum. Bu yatırımların inşasında emeği geçen Bakanlıklarımızı, Belediye Başkanlarımızı, Bakan arkadaşlarımızı ve ekiplerini, işçilerimizi, mühendislerimizi katkı veren herkesin yürekten tebrik ediyor, teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.

Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve beraberindeki heyet daha sonra ilimizde yapımı tamamlanan toplam maliyeti 1 Milyar 172 Milyon TL olan içerisinde alt geçitler, içme suyu tesisleri, kapalı pazar yerleri, göletler, bal ormanları, sosyal tesisler, tarihi mekânların restorasyonları, okullar, yurtlar, toplu konutlar, hizmet binalarının yer aldığı 118 eserin açılış kurdelesini keserek hizmete sundular.