2023 Yılının İlk Meclis Toplantısı Yapıldı

Belediyemiz Meclis Toplantısı Belediye Başkanımız Mehmet Zeybek’in Başkanlığında yapıldı. 2023 yılının ilk meclis toplantısında 51 madde görüşüldü.

Başkanımız Mehmet Zeybek toplantıya geçmeden önce Belediye Hizmetleri ve yatırımlar ile ilgili meclisi bilgilendirdi. Alınacak kararların ilimize ve ülkemize hayırlar getirmesini temenni ederek sözlerine başlayan ve 2022 yılına dair yapılan işleri aktaran Başkanımız; “Acısı ile tatlısı ile 2022’yi geride bıraktık. 2022 yılında her ne kadar mecliste 4 grup olsak ta uyumlu bir çalışma sergiledik. Bizlerin de sizlerin de tek gayesi güzel Afyonumuza hizmet etmek. Afyonumuzu bir adım daha ileri nasıl götürebiliriz tek gayemiz bu. Seçildiğimiz günden bu yana yapmış olduğumuz meclis toplantılarında almış olduğumuz kararları ilimizin menfaatine olacak şekilde aldık. Bundan dolayı hepinize tek tek teşekkür ediyorum. 2023 yılı ilimizi ülkemize tüm insanlığa, mazlum coğrafyaya huzur, bereket, mutluluk ve barış getirsin diye temenni ediyorum. 2023 yılı Cumhuriyet’imizin 100. Yılı. Ülkemizin de Türkiye Yüzyılı. Türk Dünyası ile hareket edeceğimiz iyi gelişmelere vesile olmasını temenni ediyorum.

“ALT YAPI VE ÜST YAPI DA BÜYÜK İŞLER BAŞARDIK”

Alt yapı ve üst yapı çalışmalarında ciddi mesafeler kat ettik. Yola çıktığımızda yol medeniyettir dedik. Bu kapsamda olması gereken yerlere sıcak asfalt, sathi asfalt dökerek, kilitli parke taşı döşeyerek ilimize hizmet etmeye gayret ettik. Orta refüj çalışmalarıyla şehrimizi güzelleştirmeye, yeni bir görünüm kazandırmaya çalıştık. Bordürlerin kalıplarını alıp, ihale yapmadık. Yüntaş A.Ş bünyesinde kendi işçilerimizin döktükleri bordürleri kullandık. 2022 yılında 150 bin ton asfalt sıcak asfalt serimi gerçekleştirdik. Alt yapı konusunda yine büyük işler başardık. 2022 yılından günümüze kadar Afyonumuz’da 168 kilometre yağmur suyu hattı varken, Belediye Meclisimizin aldığı kararlarla 4 yılda bu orana 68 kilometre daha ilave edildi. Yeşil alanları anlatmaya gerek yok. Bulduğumuz geniş alanları büyük parklar, büyük alan bulamadığımız yerlere cep parklar yaparak halkımızın kullanımına açtık. Yaklaşık 96 tane cep park yaptık.

“KONAKLAMA SAYISI 3 GÜNE ÇIKTI”

Sosyal tesisler anlamında halkımıza daha iyi hizmet vermek için açılan No 03 Kafenin yanı sıra Anıt Kafe ile Devrane Parkı Kafesini hizmete alarak kullanıma açtı diyen Zeybek Başkan, “Tanıtım çalışmalarına baktığımızda Afyonkarahisar dışardaki insanlara göre yol güzergâhında alışveriş yapılan, içine uğranılmayan bir şehir olarak adlandırılıyordu. Gastronomi Festivallerimizle, şehrimiz ve şehrimizin değerlerinin tanıtımıyla şehrimizi kenarından geçilen bir şehir değil içine girilip gezilen, hatta otellerle yaptığımız görüşmelerde konaklama gün sayısının ortalama 1,6 iken bu sayının 3 güne çıktığını öğrendik. Belki birçok kişi bunu yakından takip ediyor. Afyon’da tanıtımlardan sonra ciddi bir trafik yoğunluğu yaşanıyor. Şehir dışından gelen insanların özellikle sırf yemek yemek için, gastronomi şehri olduğumuz için Afyon’a uğradığını, sırf bu yemekleri tatmak için seyahat yaptıklarını çok iyi biliyoruz.

“TÜRKİYE’DE İLK PROJELERİ ŞEHRİMİZE KAZANDIRIYORUZ”

Gastronomi şehri ilan edildikten sonra Türkiye’de ilk defa dezavantajlı grupları topluma kazandıralım diye Engelsiz Gastronomi ve Terapi Merkezini yaptık. 10 gün içinde açılışını gerçekleştireceğiz. Yine Türkiye’de ilk, gıda laboratuvarı alanını yıktık ve meclisten aldığımız karar gereği Gastronomi Sokağı olarak ihalesini yaptık, çalışmalar başladı. Yaz aylarında hizmete almayı düşünüyoruz. Kreş sözü vermiştik. Pandemiden dolayı Sağlık İl Müdürlüğü ve Devlet Hastanesi Baş Hekimi ile yapmış olduğumuz görüşmeler neticesi 150 kişilik kreş sözümüzü tuttuk ve açtık. Orada eğitim öğretim devam ediyor. Eski çimento yolu üzerinde bulunan kokoreççilerimizi Yenice Mahallesi’ne taşıdık, yaptığımız Kokoreççiler Çarşısında temiz ve nezih bir ortamda hizmet vermelerini sağladık.

“KADERİNE TERKEDİLMİŞ YAPILARI İHYA ETTİK”

DDY’den almış olduğumuz Eski Derya Düğün Salonunu hem Okçuluk hem de Gençlik Merkezi olarak hizmet edecek tesis haline getirdik. Restorasyonu tamamlandı açılışını gerçekleştireceğiz. Yine İzmir istasyonunun tahsis aldık, restorasyonu bitmek üzere. Orayı da bahçeli ve nostaljik bir ortamda hizmet veren Belediye Sosyal Tesisi haline getirmeyi düşünüyoruz. Yoncaaltına 36 dükkândan oluşan haftanın yedi günü açık olacak yerleşik pazar yeri ve 100 araçlık otopark yapıyoruz. Çok nefis bir otopark ve çarşının o bölgeye hizmet edeceğini gönül rahatlığı ile söyleyebiliriz. Oradaki tarihi dokuya uygun nostaljik bir pazar yerini halkımızın kullanımına açmış olacağız. İsmet Atilla Kültür Merkezi’ni yapacak olan müteahhit genç yaşta vefat etti. Makine İkmal Müdürlüğünün olduğu yere Bilim Merkezi’ni biz yapacağız. TÜBİTAK’la mutabakat imzaladık. İnşallah orayı da öğrencilerimizin kullanımına açacağız. Mareşal Fevzi Çakmak’ta Afyon’da ki en geniş Kadın Kültür Evi’ni hizmete açtık. İkincisini de Cumhuriyet İlk Okulu’nun karşısında atıl durumda olan konağı satın alarak restorasyonunu bitirdik. Yine o yöreye hizmet edecek kültür evini Afyonkarahisar’ımıza kazandırmış olacağız.

“ERDAL AKAR PARKI İLE KALE ARASINDA BİR KABİN ASILI DURACAK”

Herkesin hayali olan Teleferik ihalemizi yaptık. Ufak tefek pürüzlerde vardı bitirildi. Her şey hazır durumda. Benim müteahhitle yaptığım anlaşma sonucu Mayıs ayına kadar direkler dikilecek halat gerilecek. Erdal Akar Parkı ile Kale arasında bir kabin asılı duracak. İmalat bitti, tırları yükleyip getireceğiz dediler. Çalışmalara hız verildi. Gedik Ahmet Paşa Kütüphanesi ömrünü tamamlamıştı. Buraya şehrimize ve tarihi dokuya yakışır sergi salanlarının olduğu bölgenin en geniş kütüphanesini yapalım istedik. İnşaatı hızla devam ediyor. İnşallah yaz döneminde hizmete alacağız.”

“RESTORE VE SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMA”

Türkiye’nin en büyük sokak sağlıklaştırma işini yapan Belediyeyeyiz. 250’ye yakın konağın restorasyanonu bitirerek turizme açtık. Bunun yanında Uzun Çarşıyı ’da esnaflarımızın rızaları ile yenilemeye başladık. %70’e yakını tamamlandı. Baharla birlikte yol, kaldırım, ışıklandırma çalışmaları ile tamamen hizmete almış olacağız. Kaldırımı 4’er metreye çıkararak, parklanma yapmadan araçların transit geçişi olacak. Saraçlar çarşısı, tuz pazarı ve turunç hanından esnaflar talep ediyor. İmkânımız nispetinde oraları da iyileştirerek afyona farklı bir kimlik kazandırmaya devam edeceğiz.

“RAHVAN AT PİSTİ, KAPALI SPOR SALONU, YÜZME HAVUZU PROJESİ”

Rahvan at binicileri ciddi şekilde fazla. Türkiye Rahvan At Konfederasyonu Başkanı ile yapmış olduğumuz görüşmede “Bizim standartlarımıza uygun rahvan at pisti yaparsanız Türkiye Şampiyonasını Afyon’a veririz” demişti. Orası da bitmek üzere, 500 kişilik tribün, 450 araçlık otopark ve menajların olduğu alanı, atlı cirit gibi ata sporlarının da yapılacağı alanı Afyonkarahisar’ımıza kazandırmış oluyoruz. Yenileri yaparken kaderine terk edilmiş binaları da es geçmeyelim dedik. Sahipata Kapalı Spor Salonu vardı. Gençlik ve Spor Bakanımıza özellikle çok teşekkür ediyorum. Bize destek vererek işletmesini tamamladık. 1500 kişilik salon sporlarının yapılabileceği bir tesisi sporseverlerin hizmetine sunmuş olacağız. Vali Ahmet Özyurt zamanında yapılmış olimpik yüzme havuzumuz vardı. Bir türlü işletilmedi. Su kaçağı önlenemedi denildi. Bir önceki Valimiz Gökmen Çiçek size vereyim burayı demişti. Yine Gençlik ve Spor Bakanımızdan aldığımız destekle orayı yeniden ihya ettik. Olimpik Yüzme Havuzumuz 1,5 aydır havuz suyla dolu. Gençlik Spor Bakanımız, ‘Burayı bitir Türkiye Şampiyonası size vereyim.’ diye söz vermişti. Kendisine bu sözünü hatırlatacağız. Çevre düzenlemesi bitti en kısa sürede açılışını gerçekleştireceğiz. Türkiye Yüzme Şampiyonasını Afyonkarahisar’a kazandırmış olacağız. Saraydüzü kamp merkezimiz var, Afyon’a gelen yıllık 150 takım kondisyon yükleyebileceğimiz alan yok demişlerdi. Orman İşletme’den tahsisini aldığımız Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın desteklediği 500 bin metrekarelik bir alanın ihalesini yaptık. Kamp alanları, bungalov evler, halı saha, basketbol sahası, yürüyüş - koşu yolu, amfi tiyatronun olduğu bölgenin en büyük kamp alanını bitirmek üzereyiz. Halkımızın nefes alabileceği, piknik yapabileceği alanı Afyon’unumuza ve sporseverlere kazandırmış olacağız.

“FESTİVALLER VE KÜLTÜR ŞEHRİ AFYON”

Festivaller ve kültür şehri Afyon’da öğrencilerimizden gelen talepler doğrultusunda çeşitli fikir adamlarını getirerek konferans verdirmeye söyleşi yapmaya devam ediyoruz. Eğitim camiasından, okullardan gele her türlü talebe yardımcı olmaya çalışıyoruz. Geçtiğimiz günlerde Hattat Ahmet Karahisar-i İmam Hatip Okulu’ndan bir grup öğrenci TEKNOFEST’te dereceye girmişler. Malzeme yardımı istediler. Aldık kendilerine takdim ettik. Ücretsiz sinema günleri vardı. Baharda tekrardan devam ettireceğiz. Kitap fuarlarını geniş katılımla 2023’te de yaparak kitapseverler ve yazarları buluşturmaya devam edeceğiz. Sosyal belediyecilikte evde bakım hizmetleri, ücretsiz çocuklarımızın sünnet ettirilmesi, hoş geldin bebek paketlerimiz, glütensiz gıda paketleri, bot-mont gibi yardımları ihtiyaç sahibi ailelerimize ulaştırıyoruz.

“İLİMİZİN TANITIMI İÇİN FAALİYETLER SÜRÜYOR”

İlimizin tanıtımı için faaliyetlere devam ediyoruz. Semerkant ile kardeş şehir protokolünü Özbekistan’da imzaladık. İş birliği yapılacak konulardan bahsettik. Hâkimlik olarak adlandırılıyor oralarda mülki amirler. İş adamlarını buraya davet ettik. Bizim iş adamlarımızla onları buluşturmayı, ziyaretler yapmayı düşünüyoruz. Pamuk, meyvecilik ve tahıl gibi çok geniş arazilere sahipler. Bu potansiyeli de iki ülke ile buluşturmayı hedefliyoruz. Ciddi mermer ihtiyaçları var. Mermerciler ile buluşturmayı düşünüyoruz. Cuma günü Filistin Jenin Belediyesi ile kardeş olma talebi vardı. Büyükelçi ile görüştük, kardeş belediye oluyoruz” diye konuştu.

DENETİM KOMİSYONU ÜYELERİ SEÇİLDİ

51 maddenin görüşülerek karara bağlandığı yılın ilk meclis toplantısına AK Parti İl Başkanı Hüseyin Ceylan Uluçay, İl Başkan Yardımcısı Tahsin Aydın, Gençlik Kolları Başkanı Ethem Karahan, Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı İbrahim Karataş’da katılım sağladı. Ayrıca Belediye’nin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap kayıt ve işlemlerinin kontrolü için Denetim Komisyonu üyeliklerine Semai Kaya, Şükrü Tunçbilek ve Bekir Lafçı 27 geçerli oyu alarak seçildi. 2023 yılında Belediye Meclis üyeleri tatil yapmama kararı alırken, Meclis toplantılarının sesli ve görüntülü cihazlarla kayda alınması da kararlaştırıldı.

YOL KATILIM PAYI ALINMAYACAK

Halkın hizmetinde olan ve menfaatler doğrultusunda oy birliği ile kararlar alarak örnek meclis teşkil eden Afyonkarahisar Belediyesi Meclisi, 1 Ocak-31 Aralık 2022 tarihleri arasında asfalt ve parke yol yapım işlerinde Belediye bütçesinden harcanan yol harcamalarına katılım payının yoldan yararlanan gayrimenkul sahiplerinden alınmamasına karar verdi.

Öte yandan Belediye hizmetlerinde kullanılmak üzere bir adet servis aracının sıfır ya da sıfıra yakın ikinci el olarak alınması teklifi oybirliğiyle kabul edilirken, Belediye sınırlarında aktif faaliyet gösteren amatör spor kulüplerine ve Belediyespor Kulübüne nakdi yardım yapılmasına karar verildi. Zeybek Başkan, yasaya göre Belediye gelirinin binde 12’si ölçeğinde yardım yapılabileceğini belirtti.

2. KARAVANFEST DÜZENLENECEK

Belediyemiz, Türkiye Motosiklet Federasyonu ve Anadolu Motor ve Doğa Sporları Kulübü Derneği işbirliğinde 27-28-29 Ocak 2023 tarihlerinde Motorsporları Merkezinde ikinci kez düzenlenecek olan KaravanFest festivali için işbirliği protokolü imzalama yetkisi Başkanımız Mehmet Zeybek’e verildi. Konuya ilişkin kısa bir açıklama yapan Başkanımız, “Geçen yıl 15 Ocak tarihinde ciddi bir kar yağışı ile beraber KaravanFest organizasyonunu yapmıştık. Bu sene ikincisini yapalım diyoruz. Afyon’un tanıtımı için gerçekten çok büyük bir önem arz ediyor. O günden bugüne kadar karavancılar sürekli konaklamada bulundu ve karavanlarıyla geçen insanların uğrak yeri haline geldi. İlimizin tanıtımı için çok faydalı oluyor” dedi.

Şubat ayı Meclis toplantısı 1 Şubat 2023 Çarşamba akşamı Meclis Toplantı Salonu’nda saat 18.00’de yapılacak.