BEDESTEN AFYON TARİHİNDE BİR İLKTİR

Bedesten Çarşısı restorasyonunun Afyon tarihinde bir ilk olduğunu söyleyen Belediye Başkanı Burhanettin Çoban, bunun gerekçesini de şöyle açıkladı; “Bedesten Çarşımız esnafı içerisindeyken restorasyonu dokuz ayda yapılan örneği tek yapıdır” şeklinde açıkladı.

KASAPLAR ÇARŞISININ ÇEVRESİ DEĞİŞECEK, KADINLAR PAZARI YIKILIP YENİDEN YAPILACAK

Kadınlar Pazarı ve Kasaplar Çarşısın da gelinen son aşamayı da Afyonkarahisarlılar'la paylaşan Başkan Çoban; “Esnaflarla toplantılarımızı ve görüşmelerimizi yaptık. Kasaplar Çarşısı ile ilgili hazırladığımız proje, kurul engeline takıldı. Bizim burayla ilgili projemiz de hazırdı. Komple orayı yıkıp altına otopark üstüne çarşı yapacaktık. Kurula başvurduk, kurul yerinde incelemeye geldi ve tescili olmayan beş binayı daha tescilledi. Dolayısıyla bizim artık Kasaplar Çarşısındaki dükkânları yıkıp yeniden yapma imkanımız kalmadı. Biz de bunu Bedesten Çarşısında olduğu gibi dükkanların çevresini değiştirecek ve üstünü kapalı hale getirecek bir projeyi yaptırıyoruz. Kadınlar Pazarını yıkıp yeniden yapacağız orada sıkıntı yok, çünkü orada tescilli bir yer yok” dedi.

PAŞA CAMİİ’NDE İMAR ÇALIŞMALARI TAMAM

Paşa Camisi ile ilgili imar çalışmalarının sona erdiğini söyleyen Başkan Çoban, hayırsever ve belediyemiz işbirliğiyle bu camimizin tamamlanacağını kaydetti. Göreve geldiği günden bu tarafa türbeleri ihya ettiklerini söyleyen Başkan Çoban, türbelerimizi ihya projelerinin tek tek geldiğini ve bu dönemde tüm türbelerimizi yenileyeceklerini söyledi. Çeşme restorasyon çalışmalarıyla ilgili de bilgi veren Başkan Çoban, bir çoğunun restore edildiğini ve yine türbeler gibi çeşmelerin de bu dönem içerisinde tamamını bitireceklerini söyledi.

KENT MÜZESİ TURZİM ALANINA YAPILACAK

Kenti Müzesi hakkında da bilgiler veren Başkan Çoban, Çavuşbaş bölgesine yapılacak Kent Müzesi’nin büyük ve aynı zamanda turizm alanı içerisinde olması gerekliliğine vurgu yaptı.

SEMT PAZARLARINI MODERNLEŞTİRİYORUZ

İlk defa Afyon’da dekoratif pazaryerleri yapmaya başladıklarını söyleyen Başkan Burhanettin Çoban, Karşıyaka Mahallesi'nde ve Fatih Mahallesi'nde çalışmaların tamamlandığını ifade etti. Çavuşbaş Mahallesinde de çalışmalara başlayacaklarını aktaran Başkan Çoban, Kanlıca Mahallesini ihaleye çıktıklarını Uydukent ve Harbiş’de ise çalışmaların devam ettiğini bildirdi.

KÜLTÜR YAYINLARINDA ALTIN ÇAĞ

Afyonkarahisar Belediyesi’nin kültür yayınlarında altın çağını yaşadığını söyleyen Başkan Çoban; “Kültür yayınlarında rekor kırdık ve kırmaya devam ediyoruz. Şuan Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğümüzde basılmayı bekleyen 10 kitap daha var. Bu ay içerisinde Abdurrahim Mısri Hazretleri ile ilgili bir kitap yayınlanacak” dedi.

GELDİĞİMDE KOMBİNE VİDANJÖRÜMÜZ YOKTU, ŞİMDİ 4 TANE

Afyonkarahisar Belediyesi’nde görev geldiklerinde bir tane dahi kombine vidanjörünün olmadığını söyleyen Başkan Çoban; Bir tane dahi kombine vidanjörümüz yoktu. 1 milyon liraya bir taneyi aldık yetmedi, 4 tane daha aldık. Eskiden vidanjörü özel sektör aracılığı ile kullanıyorduk.  Araçları normal piyasa fiyatlarından daha ucuza alıyoruz” dedi.

CENAZELER GÖNDERİLİYOR

Türk Hava Yollarıyla cenazelerimizi ücretsiz buradan gönderiyoruz. Urfalı biri vefat etti diyelim, 340 lira bedelle tabutunu biz veriyoruz, Zafer Hava Limanına teslim ediyoruz, onlar Urfa’ya kadar uçakla cenazeyi aileye teslim ediyorlar. Böyle bir anlaşma gerçekleştirdik.

BAYRAKTEPE MEZARLIĞINI GÖRMELİSİNİZ

Vatandaşlarımızı Bayraktepe Mezarlığını görmeye davet eden Başkan Çoban; “vatandaşlarımızın burayı görmesini istiyorum. Böyle bir mezarlık yeri Afyon’da olduğu için dua edecekler. Ben göreve geldiğimde Bayraktepe Mezarlığında su yoktu. Her taraf topraktı, yağışta heyelan tehlikesi oluyordu. Tüm taş duvarlarını, beton duvarlarını yaptık, yollarını asfaltladık, çeşmelerini yaptık, ağaçlandırdık. On yıl içerisinde Asri Mezarlığımız gibi yemyeşil olacak.” dedi.

EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ

Evde sağlık hizmetlerine başlattıklarını söyleyen Başkan Çoban;  Halk Sağlığı Müdürlüğmüzleberaber yürütülen çalışmalarda vatandaşlarımızı evinde ziyaret edip temizlik ve bakımlarını yaptıklarını söyledi.

GEZ- GÖR AFYONKARAHİSAR

Gez gör Afyonkarahisar  projesi adı altında alınan bir otobüsün ilk gezisini Kocatepe’ye gerçekleştirdiğini ifade eden Başkan Çoban; “İlk gezimizi Kocatepe'ye yaptık. İnşallah vatandaşlarımızı Konya, İstanbul, Bursa, Akdağ ve benzeri turistik ve tarihi yerlere ücretsiz götürüp gezdireceğiz” dedi.

UÇAĞA BİNMEYEN ÇOCUKLARIMIZA MÜJDE

Yeni bir projeyi daha hayata geçireceklerini söyleyen Başkan Burhanettin Çoban;  “Hiç uçağa binmeyen çocuklarımızı inşallah Zafer Havalimanından uçakla İstanbul'a götüreceğiz. Orada bir gün gezdireceğiz” dedi.

DOĞUMDAN ÖLÜME KADAR HİZMETTEYİZ

Doğumdan ölüme kadar olan Belediye hizmetlerinde sınır tanımadıklarını aktaran Başkan Çoban il dışı cenazeleri Türk Hava Yollarıyla vasıtasıyla gönderdiklerini söyledi. Başkan Çoban;  “Türk Hava Yollarıyla cenazelerimizi ücretsiz buradan gönderiyoruz.  Allah Korusun Urfalı bir vatandaşımız vefat etti diyelim, Tabutunu biz veriyoruz, 340 lira bedelle Zafer Hava Limanına teslim ediyoruz, onlar Urfa’ya kadar uçakla cenazeyi aileye teslim ediyorlar. Böyle bir anlaşma gerçekleştirerek vatandaşlarımızın acılı gününde yalnız bırakmıyoruz” dedi.

AKÜLÜ ARAÇ DAĞITIMINDA TÜRKİYE REKORU KIRDIK

Engelli vatandaşlarımız için akülü araç dağıtımında Türkiye rekoru kırdıklarını aktaran Başkan Çoban;  Sadece Afyon ve ilçelerine değil, ülkemizin bir çok iline engelli aracı  göndermeye gayret ettiklerini söyledi.  Belediye Tiyatromuz çok güzel işler çıkarttığını da ifade eden Başkan Çoban;  Spor Kulüplerine görülmemiş destek sağladıklarını bildirdi.